AUTOMATITZACIÓ I HÀBITS Hi ha una homogeneïtat en la presentació de les fitxes del quadern ELEFANT. Amb això es busca arribar ben aviat a l’automatització i a la individualització per tal que, quan un alumne tingui al davant una fitxa, sàpiga ràpidament què fer, com fer-ho i per on començar. Ara bé, és imprescindible vigilar l’execució dels grafismes mentre s’efectuen, i corregir, si és el cas, els primers exercicis, a fi d’assegurar que els infants adquireixin els hàbits correctes: a) D ireccionalitat adequada del grafisme: normalment, de dalt a baix o d’esquerra a dreta. La direcció és indicada per fletxes. b) D ireccionalitat adequada en la pàgina: és important que l’infant aprengui els hàbits lectoescriptors bàsics, com ara començar de dalt a baix i d’esquerra a dreta. Amb aquesta finalitat, hi ha una referència (una fletxa vermella) al costat del grafisme pel qual s’ha de començar. És important no passar de línia fins que no s’hagi acabat l’anterior. c) R especte de la pauta, ja que proporciona als infants una referència cabdal per a l’orientació espacial. Les línies de pauta són el punt d’inici o d’acabament de molts grafismes, permeten la distribució adequada de l’espai i faciliten la uniformitat en la grandària de les lletres. L’infant ha de ser conscient que tots els grafismes –i posteriorment, també les lletres– toquen la línia de dalt i la de baix (i, a vegades, una de tercera). Animallibres
RkJQdWJsaXNoZXIy MzI3MzI=