Som-hi! (A2)

1 1 4. Relaciona i fes frases amb sentit. Hi ha més d’una combinació possible. Dilluns celebrem el meu aniversari. Dimarts celebreu el teu sant. Dimecres se celebra la festa del poble. Dijous celebres el nostre de principi de curs. Divendres celebro el seu de l’11 de Setembre. • Quin element de la tercera columna no és un possessiu? ................................................................................................................................ 5. Completa amb el verb celebrar. • Jo sempre ............................................. l’aniversari a la platja, perquè faig els anys al juliol. • La Milena ............................................................... l’aniversari demà passat. • La majoria de nosaltres ............................................................... Nadal, però no tots. • Les jugadores ............................................................... la victòria amb molta alegria. • L’11 de Setembre se ............................................................... la diada de Catalunya. • I tu, quina festa ............................................................... amb més ganes? 6. Respon a les preguntes amb una de les respostes possibles. Sí Sí, m’encantaria. I tant que sí. Seria genial. No Ai, dissabte no em va bé. No, no puc. Ara mateix tenim altres plans. • Vols venir a tocar la guitarra? ......................................................................................................... • Assageu amb nosaltres? ....................................................................................................................... • Dissabte podríem anar d’excursió, oi? ............................................................................... 7. Feu diàlegs semblants als de l’activitat anterior. Per molts anys! Per molts anys! L’aniversari 1. Escolta i llegeix. 2. Contesta les preguntes. • Quan és l’aniversari de l’Angelo? ............................................................................................................................................................................................................... • On el celebrarà? .................................................................................................................................................................................................................................................................. • A qui ha convidat? ........................................................................................................................................................................................................................................................... • Què diem per felicitar l’aniversari? ......................................................................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ Hola, Alina, com va? Tot bé, i tu? Bé també, estic pensant què fer per al meu aniversari. Fas anys? Sí, la setmana que ve. Necessito preparar alguna cosa aviat. Jo t’ajudo! Angelo Moretti Benvolguda colla, Esteu convidats al meu aniversari. El celebraré el divendres dia 27 a les vuit de la tarda al local d’assaig. Demanarem pizzes per sopar i portaré refrescos i un pastís de poma. Us espero al lloc de sempre. Si no podeu venir, aviseu-me. Fins divendres! Moltes felicitats! Que tinguis un gran dia! Per molts anys! Feliç aniversari! 3. Escolta i llegeix. –Vols venir a casa meva a estudiar? –Sí, m’agradaria molt. –Quedem per fer el treball d’Història? –I tant, a quina hora? –A les cinc? –Perfecte. Com convidem? Vols venir...? T’invito a... Et convido a... Quedem...? Et ve de gust...? –Ei, anem a la platja, veniu amb nosaltres? –Sí, després d’esmorzar, ens trobem allà. –Et ve de gust jugar a bàsquet? –Ho sento, però no puc. Paraules noves –T’invito a berenar. –Moltes gràcies! CELEBRAR Jo celebro Tu celebres Ell/ella celebra Nosaltres celebrem Vosaltres celebreu Ells/elles celebren 8 9 1 1 Per molts anys! Per molts anys! Organitzem el calendari 8. Escolta i llegeix. 9. Contesta. • Quins mesos de l’any hi ha institut? ................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................... • Quan és la diada de Catalunya? ............................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................... • Quan són les vacances de primavera? ........................................................................................................ .................................................................................................................................................................................................................................... • Quin dia és Sant Joan? ........................................................................................................................................................ .................................................................................................................................................................................................................................... Com donem dates aproximades? Cap a Al principi de A mitjan Al final de Les classes comencen cap a la segona setmana de setembre. L’11 de Setembre és la diada de Catalunya. La nit del 31 d’octubre és la revetlla de la Castanyada. L’1 de novembre és Tots Sants i no hi ha classe. Els dies 6 i 8 són festius. El 25 de desembre és Nadal i el 26 és Sant Esteve. Abans, comencen les vacances d’hivern. El dia 31 s’acaba l’any. L’1 de gener és el dia de Cap d’Any. El dia 5 és la cavalcada dels Reis d’Orient i l’endemà s’acaben les vacances. És el mes més curt de l’any, i se sol celebrar el Carnestoltes. Les vacances de Pasqua poden començar al final de març, al principi d’abril o a mitjan abril. El 23 d’abril se celebra la diada de Sant Jordi, i ens regalem roses i llibres. El Primer de Maig és el Dia Internacional del Treball. Al final de juny arriba l’estiu i el curs s’acaba. El 24 de juny és Sant Joan, i la nit d’abans es fa una gran revetlla. Són els mesos de vacances d’estiu. En molts pobles se celebren les festes locals. Elements de les festes La banda de música La xaranga L’orquestra La ballada de sardanes i de jotes La revetlla El correfoc Les fogueres Els coets El castell de focs artificials Els capgrossos i els gegants El bestiari popular Les diades castelleres Els jocs tradicionals Les competicions esportives El teatre de carrer La desfilada La cercavila El cos iris Les disfresses La cavalcada El pregó La processó L’ofrena Hola, soc l’Alina. Tinc 14 anys i el meu aniversari és el 19 de desembre. M’agrada molt celebrar-lo amb una gran festa. També m’agraden molt les festes de la ciutat. A Tarragona, el lloc on visc, les festes són cap a la segona quinzena de setembre. Són les festes de Santa Tecla i el que més m’agrada és la diada castellera del dia 23, on es reuneixen les quatre colles de la ciutat. També m’agrada molt el Seguici. En canvi, no m’agraden gaire les discomòbils i no m’agraden gens els petards. 10. Busca en el diccionari les paraules que no coneguis. 11. Contesta aquest qüestionari sobre tu i el lloc on vius. • Quin mes vas néixer? .................................................................................................................................................................................................................................................. • Quin dia? ........................................................................................................................................................................................................................................................................................ • Quina és la festa més important del poble o la ciutat on vius? .................................................................................................................. • Què és el que més t’agrada de la festa? ........................................................................................................................................................................................ • Què és el que t’agrada menys? .................................................................................................................................................................................................................... 12. Classifica els elements de les festes segons els teus gustos. M’agrada molt M’agrada No m’agrada gaire No m’agrada gens 10 11 Estructura del quadern Cada quadern consta de 9 unitats, en què s’encadenen diverses situacions comunicatives relacionades temàticament. Estructura orgànica, en què la reflexió lingüística s’integra de manera fluida en les escenes proposades. Animallibres

RkJQdWJsaXNoZXIy MzI3MzI=