FONAMENTS TEÒRICS Tortuga és un mètode pràctic sorgit de l’experiència i el treball quotidià a les aules, dins de la llarga tradició d’aprenentatge basada en l’assaig/error - assaig/èxit. Coincideix amb els pressupòsits teòrics que inspiren qualsevol orientació pedagògica que tingui en compte l’infant i el principi d’anar d’allò més senzill a allò més complex. S’hi ha perseguit sempre, com a punt final, l’assaig/èxit que reforci les emocions positives de cara al fet escriptor. El quadern Tortuga no forma un mètode maduratiu; el procés maduratiu té les seves parts dintre de les més diverses tècniques pedagògiques. Es tracta, senzillament, d’un mètode instrumental que aspira al pragmatisme més auster. PASSOS PREVIS Per a una utilització correcta dels exercicis que presentem, caldrà treballar amb anterioritat i simultàniament aspectes tals com el ritme, la lateralització, la psicomotricitat, l’orientació espacial, la coordinació visomotora… és a dir, tot el que és lògic i habitual en una classe d’Educació Infantil. Per exemple, convé que, abans de realitzar un grafisme, aquest es treballi amb el cos, a terra, amb el dit, amb equilibris, sobre serradures, a la pissarra… Animallibres
RkJQdWJsaXNoZXIy MzI3MzI=