ALGUNS SUGGERIMENTS És important supervisar l’execució dels primers fulls fins que l’infant assoleixi seguretat i automatisme, i també vigilar la introducció de grafismes nous o especialment difícils. Si l’exercici es fa a classe, és recomanable: a) E mprar un so per anunciar el començament de cada grafisme i per unificar-ne l’execució; així el mestre o la mestra pot supervisar millor. b) U sar regles mnemotècniques, per exemple, «pugem, fem marxa enrere, fem la volta, tanquem el cercle, baixem i fem el ganxet». El llapis emprat ha de ser de grafit tou, per facilitar el treball dels infants. A criteri del tutor o la tutora, es pot fer servir, també, un color (del tipus plàstic) per resseguir els traçats. Al llarg del mètode, cada nou moviment es repeteix en funció de la dificultat. Si per a determinats alumnes amb dificultats grafomotores això no fos suficient, caldria que repetissin alguna de les fitxes. Els dibuixos grans són perquè els infants puguin acolorir-los i facilitar, així, l’exercitació dels traçats, el control en la frenada, la sensibilitat cromàtica… Finalment, només ens queda desitjar que aquests exercicis us puguin ser tan útils com ho han estat entre els nostres alumnes. Animallibres
RkJQdWJsaXNoZXIy MzI3MzI=